Dostępny Urząd Miejski w Brzegu Dolnym
Tytuł projektu: „Dostępny Urząd Miejski w Brzegu Dolnym”
Nr projektu: DSG/0358
Program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Cel: Celem projektu jest poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Krótki opis projektu: W ramach zadania zaplanowano dostosowanie przestrzeni komunikacyjnych dwóch budynków Urzędu Miejskiego w Brzegu Dolnym, instalację urządzeń i zastosowanie środków technicznych, rozwiązań architektonicznych, które umożliwiają dostęp do pomieszczeń przeznaczonych do obsługi mieszkańców gminy, usprawnienie procedury ewakuacji osób z niepełnosprawnością ruchową oraz zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach Urzędu, jak również wyposażenie w urządzenia wspomagające komunikację z osobami niedosłyszącymi i z problemami wzroku.
W projekcie w ramach przedsięwzięcia grantowego zaplanowano następujące zadania:
Zad.1 Dostępność architektoniczna
z niepełnosprawnościami,
Zad. 3 Dostępność komunikacyjno – informacyjna
Wnioskodawcą, Inwestorem, Beneficjentem i operatorem przedmiotowej inwestycji jest Gmina Brzeg Dolny.
Okres realizacji zadania: od 21.11.2022 r . do 30.06.2023 r.
Umowa o dofinansowanie projektu:
Nr DSG/0358 zawarta została dnia 15.11.2022 r. pomiędzy Gminą Brzeg Dolny a Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
Całkowita wartość projektu: 252 422,93 zł.
Kwota dofinansowania: 209 550,93 zł.
Kwota wkładu własnego: 42 872,00 zł.