„Wierzę, że przed nami i przed Państwem wiele dobrych chwil”
Kamil Jeżyna ma 37 lat, od urodzenia mieszka w Brzegu Dolnym. Zarządzeniem nr 0050.54.2024 z dnia 8 maja 2024 r. został powołany przez Ireneusza Furę na stanowisko zastępcy burmistrza Brzegu Dolnego.
Były radny oraz Przewodniczący Komisji Budżetu Gospodarki i Infrastruktury Rady Powiatu Wołowskiego, przedsiębiorca, księgowy, współwłaściciel i dyrektor finansowy kancelarii podatkowej, absolwent magisterskich studiów ekonomicznych na kierunku finanse i rachunkowość oraz podyplomowych studiów menadżerskich. Prywatnie mąż i ojciec. Jak czuje się w nowej roli i czy widzi potrzeby wprowadzania zmian w pracy samorządu, odpowiedział w swoim pierwszym wywiadzie na łamach „Panoramy Brzegu Dolnego”.
Przyjął pan powołanie burmistrza Ireneusza Fury na stanowisko jego zastępcy. Jak czuje się pan w tej roli?
Pełnienie funkcji zastępcy burmistrza Brzegu Dolnego – mojego rodzinnego miasta, w którym mieszkam od urodzenia, w którym uczą się i wychowują moje dzieci – to ogromny zaszczyt. Z drugiej strony jest to ogromne zobowiązanie, przede wszystkim w stosunku do mieszkańców gminy Brzeg Dolny, ale i burmistrza Ireneusza Fury, który powierzył mi pełnienie tej funkcji. Dziś, po kilku dniach pracy, czuję przede wszystkim ogromną mobilizację do ciężkiej pracy na rzecz rozwoju naszego miasta. Wierzę, że przed nami dobry czas.
Co było największym zaskoczeniem w pierwszych dniach pańskiej pracy? Czy były jakieś rozczarowania?
Pierwsze dni w nowym miejscu pracy to zawsze szereg obaw z tym związanych. To chyba zupełnie normalne i po prostu ludzkie, że czujemy pewien niepokój przed tym, co nam nieznane. Byłem jednak bardzo zbudowany przyjęciem w nowym miejscu przez pracowników urzędu. Są oni bardzo otwarci, serdeczni, pomocni, ale też pełni oczekiwań w stosunku do nas, co w pełni zrozumiałe. Pewnym zaskoczeniem była organizacja pracy urzędu, która wymaga pilnych zmian i korekt. Nie traktuję tego jednak w kategorii rozczarowań, a wyzwań, których przed nami wiele i którym bez wyjątku chcemy i zamierzamy sprostać.
Jak z perspektywy minionych dwóch tygodni ocenia pan pracę urzędu? Czy widzi pan potrzeby zmian?
Jak wspomniałem przy odpowiedzi na poprzednie pytanie, musimy wszyscy zrobić krok do przodu. Mam tutaj na myśli właśnie organizację pracy urzędu, ale także całą gminę. Pracownicy urzędu to ludzie oddani swoim obowiązkom i sprawom gminy, które prowadzą. Jednakże dotychczasowa organizacja pracy w pewnym stopniu ogranicza ich potencjał. W tym zakresie musimy bezwzględnie dokonać zmian i one już niebawem nastąpią. Z pierwszych rozmów wiem, że te zmiany są też oczekiwane przez samych pracowników.
Podczas kampanii wyborczej padło wiele obietnic i na ich realizację przyjdzie czas, ale proszę powiedzieć, jakie zadania będą dla pana priorytetowe? Które chciałby pan zrealizować w pierwszej kolejności?
Tych części naszego życia, w których widzimy potrzebę zmian i w których chcielibyśmy te zmiany wprowadzać, jest oczywiście wiele. Dla mnie priorytetem będzie rozwój sportowy dzieci i młodzieży w naszym mieście. Dzieci, które chcą uprawiać sport, jest wiele i powinniśmy poświęcić im szczególną uwagę, tym bardziej że wielu z nich osiąga znakomite rezultaty sportowe. Komunikacja drogowa wewnątrz miasta, remonty dróg na wsiach to kolejne ważne zadania. I coś, co jest mi szczególnie bliskie, biorąc pod uwagę dotychczasową moją aktywność zawodową, czyli finanse. Tutaj także wiele wyzwań przed nami zarówno biorąc pod uwagę budżet gminy, jego możliwości, jak i potencjał w postaci środków zewnętrznych.
Czy jest coś, co chciałby pan na łamach „Panoramy Brzegu Dolnego” przekazać mieszkańcom?
Przede wszystkim chciałbym zapewnić, że w pełni utożsamiam się z przesłaniem burmistrza Ireneusza Fury, który zadeklarował podczas swojego ślubowania, że zamierza być burmistrzem wszystkich i dla wszystkich mieszkańców. Niezależnie od tego, na kogo oddali swój głos, jesteśmy otwarci na potrzeby i głos mieszkańców naszego miasta. Wierzę, że przed nami i przed Państwem wiele dobrych chwil.
Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w realizacji podejmowanych działań.
Katarzyna Mrozek